Search here...
TOP
Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 1
Sanatate

Leaky Gut sau românescul intestin permeabil

“Problemele de mediu caracterizate prin acumularea excesivă prelungită în mediu (și, prin urmare, în sol, apă, alimente)a unei varietati de toxine și poluanți pot provoca modificări patologice în diferite țesuturi, organe și sisteme ale corpului uman” [Dotsenko, 2006].

Cuvânt de început: stresul oxidativ la care ne expunem constant duce la inflamatie cronică inclusiv la nivel intestinal.

Sindromul de Intestin permeabil este asociat mai mereu unei alte afecțiuni autoimune, din păcate.
Cercetătorilor le-a luat ceva timp să descopere ca Sindromul de Intestin Permeabil joacă un rol vital in dezvoltarea unei boli severe cronice sau cât de mult este influențată sănătatea in funcție de microbiomul unei persoane.
Sindromul intestinului permeabil este de fapt, permeabilitatea peretelui intestinal cu mult mai mare decât cea considerată normală care lasă nutrienții să pătrundă in fluxul sangvin.
In această situație avem de-a face cu o trecere a substanțelor toxice pe care le ingerăm, care in mod normal ar fi eliminate odată cu scaunul, acum trec in mare parte in fluxul sangvin. Ceea ce in mod clar duce la schimbări majore in starea noastră de bine, atât fizic cât și psiho-emoțional.
O floră intestinală alterată este cunoscută ca Disbioză si dă simptome anormale și
inflamatoare. Disbioza/ SIBO (small intestinal bacteria overgroth) sunt cauza principală a intestinului permeabil.
Dintre cauzele care conduc la permeabilitatea intestinală cele mai comune sunt :
-medicația: antibiotice, analigezice, antiinflamatoare
-inflamația cronică
-dieta și stilul de viață (zaharul procesat in exces, lipsa fibrelor bune, grăsimile saturate, sedentarismul)
-stresul
-fungii
-alcoolul in exces
-alergiile alimentare: ex lactatele, coloranți și conservanți artificiali (E-uri),
-viața modernă un factor important și de luat in seama.
• Ca simptome ale disbiozei pot fi evidențiate: balonare, gaze, crampe, scaune alternante, dureri in piept, anxietate, depresie, lipsa concentrării, oboseală.

Problema principală o reprezintă dezechilibrul dintre flora benefică și cea “negativă”, disbioză. Ea nu se numește negativă pentru că nu ar trebui să fie acolo, ci pentru că trebuie să fie intr-o proporție de maxim 1/3 din toată flora intestinală.
In tubul gastrointestinal avem așadar bacterii “bune” dar și bacterii “rele”- fiecare cu rolul și rostul lor, și îl putem numi microbiom sau microbiota intestinală. In intestin mai sunt ciuperci, fungi, virusuri și paraziți.
Când mediul intestinal devine un mediu acid, prielnic propagării florei negative, aceasta preia puterea si spațiul și distruge flora benefică. Asta conduce către inflamația mucoasei intestinale apoi la permeabilitate intestinală, Leaky Gut.
Când ești diagnosticat cu intestin permeabil este oarecum un șoc, dar există și soluții.

Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 2

Schimbarea dietei este crucială.
Cel mai important este să reduci inflamația din organism!

Să ținem cont că din cauza permeabilitatii intestinale organismul intra in contact cu antigene cum sunt glutenul și laptele care pot crea reacție inflamatorie și de aceea este indicat să fie excluse din alimentație.
Deasemenea toate alimentele bogate in zahăr rafinat trebuie excluse, alimentele tip fast-food, junk-food, alimente procesate, mezeluri, coloranți și conservanți alimentari, băuturi carbo-gazoase, alcoolul- eliminate de urgentă.
Totodată un jurnal alimentar cu alimentele pe care nu le tolerează intestinul este necesar întrucât ajuta la evitarea și excluderea lor temporară din dietă.
Să ținem minte că mucoasa intestinală are rolul de absorbție și transfer in fluxul sangvin al nutrientilor, al vitaminelor și mineralelor, al apei, iar dacă este instalataă disbioza iar mucoasa este permeabilă … transferul se face cu toxine, bacterii , particule ce nu au ce cauta in sânge.
Putem vorbi astfel de o mare toxicitate in organismul nostru in condițiile date.
Permeabilitatea intestinală severa joacă rolul crucial in dezvoltarea bolilor gastro-intestinale ca boala celiacă, boala Crohn, boala colonului iritabil, spun cele mai multe studii. Iar alte teorii, mult mai putine, adevărat, se întreabă dacă nu cumva este invers: bolile de mai sus să fi provocat permeabilitatea intestinală.

Oamenii de știință din domeniul medical au fost atrași de legătura dintre ficat și flora intestinală dar mai ales de rolul jucat de microbiomul intestinal in dezvoltarea Carcinomului Hepatocelular (HCC) și a bolilor cronice ale ficatului ca: ciroza , NAFLD – boala ficatului gras, etc
Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 3Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 4

Cercetătorii sunt din ce in ce mai interesați de flora intestinală și de modificările pe care le aduce in starea noastra de bine orice schimbare in microbiomul intestinal.
Deasemenea mulți dintre ei au trasat axa mocrobiota- intestin- creier, astfel încât au descoperit rolul microbiotei intestinale in sistemul nostru imunitar și mai ales in bolile neuroinflamatoare ca Scleroza Multiplă. Iar ipoteza creării in stadiu de experiment a unor probiotice modificate genetic astfel încât sa se intervină in modularea microbiotei intestinale ar putea avea efecte imunomodulatoare și de protecție ca o nouă abordare a acestei boli degenerative.
Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 5

Nu doar bolile explicate mai sus sunt urmări ale permeabilitatii intestinale, ci și Lupusul , diabetul tip1, sindromul oboselii cronice, fibromialgia, artritele, alergiile, astmul, acneea, obezitatea și chiar bolile mentale.
Ce metode de diagnotic există pentru intestin permeabil :
-testul lactuloză-manithol
-zonulin test
-markerii inflamatorii alpha-1-antitripsyna

Ce putem concluziona până aici?
Bolile grave, așa numite cele degenerative, sunt stans legate de echilibrul din tubul digestiv. Intestinele ne cam dictează starea sănătății, starea de bine și interacțiunea cu mediul înconjurator.
Ce putem face?
Schimbați dieta:
-mâncați sănătos excluzând cam tot ce am trecut mai sus la Cauze pentru că eu am o vorbă: ești ceea ce mănânci!
-luați Omega3 pentru a scădea inflamația cronică,
-căutați un probiotic potrivit vouă,
-deparazitati-va cu suplimente blânde măcar de 3 ori pe an in cure de 3 săptămâni ,
-îmbogățiți dieta cu PREbiotice (promit ca revin cu articol cu tema Prebiotice) – ex sparanghel, praz, ceapa, usturoi, fibre benefice gen ovaz fără gluten, etc
-complexul de vitamine B (in special vitaminele B6 si B12), calciu, magneziu, betacaroten si zinc
-faceți mișcare
-gândiți și acționați sănătos
-beți apă
-iubiți-vă pentru a ști cât ii iubiți pe ceilalți
-găsiți un scop pentru care să vă treziți mâine căci conform dr Viktor Frankl: cine nu are un scop pentru care să trăiască, in curând apare boala și, inevitabil, moartea.
-să respirați când nu va simțiți bine. Trageți o gură zdravănă de aer. Aerul e viață.

Leaky Gut sau românescul intestin permeabil 6

Un tub digestiv sănătos îți asigura o viață pe care o vezi in roz!
Să vă meargă bine!

Semnatura Ani Cretu Blog Cu si fara masca Black

De reținut :
Vă descriu câteva lucruri interesante despre intestinele noatre, peste care cu siguranță ați trecut fără să acordați atenția necesară, iar dacă îmi citiți articolul … mmm, știu, deja ai o problemă, ai umblat mult prin clinici și problema e tot acolo… știu, am trecut pe linia aia, pentru asta am învățat ceva: să învăț atât de mult pentru a-mi ajuta copilul.
Așadar :
1. Corpul uman are in jur de 100 miliarde de bacterii, fungi, virusuri, paraziți, iar cele mai multe trăiesc in intestine.
2. Avem de 10 ori mai multe bacterii in intestine decât are corpul uman celule.
3. Sistemul imunitar își are sediul in proporție de 80% in intestine.
4. Intestinele sunt ajutate in procesul fiziologic de peste 500 de tipuri de bacterii diferite.
5. Pe parcursul vieții unui om intestinele lui procesează in jur de 30 de tone de mâncare și in jur de 50.000 litrii de lichid.
6. “Microbii” din intestinele nostre cântăresc in jur de 2 kilograme.
7. Tractul digestiv este numit și “creierul din burtă”. Știți de ce? Are 100 de milioane de centri nervoși- mai mult decât măduva din coloană.
8. Peste 20 de hormoni sunt produși in intestine: melatonina – hormonul somnului și serotonina- hormonul fericirii.
Surse:

Sursa 1

Sursa 2

Sursa 3

 

 

 

«

»

1 COMMENT

what do you think?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • Pingback: Adam și ... Mărul Sau Pro și Pre ... Bioticele. | CU SI FARA MASCA on 28 noiembrie 2020
  • Instagram did not return a 200.