Search here...
TOP
Cu sau fără .... ulei de pește? 1
Despre mine Fără categorie Lifestyle Sanatate

Cu sau fără …. ulei de pește?

Diete.
Mâncare bio.
Vegani.
Rovegani.
Keto.
Ducan.
Și uite așa facem slalom printre cuvinte fără a ne opri la esență: hrana.
Este important a se face distincția între mâncare și hrană.
Mâncarea umple mațele.
Hrana este ceea ce ajunge la celula pentru a declanșa procesul de ardere la nivel celular pentru ca noi să avem energia necersară tuturor acțiunilor pe care le facem zilnic, chiar și clipitul din ochi.
Ne contrazicem foarte mult intre noi privind anumite concepte, denumiri, slogane, unele venind pur si simplu pe filiera comerciala și nicidecum pe cea a logicii care presupune distincție intre denumiri și nevoi.
Denumirea, in contextul dietelor și a hranei, este ceva ce primim de la alții ca și informație și o aplicam fără discernământ, iar nevoia este căutarea logica a unei soluții cât mai bune pentru a ne oferi corpurilor noastre nutrienții necesari vieții echilibrate și sănătoase.
A mânca nu este sinonim cu a ne hrani.
Dacă vrei o paralela, a mânca niște cartofi prăjiți nu este sinonim cu a te hrăni cu o salata.
Una e mâncare moarta, cealaltă este hrana vie.
Da, recunosc, încerc sa ma alimentez cât mai natural, bio, organic, nu din fita, ci pentru ca am studiat fenomenul și aleg in cunoștința de cauza.
DAR! Exista un mare DAR in toată ecuația vieții la oraș: nici hrana nu mai este hrana.
Adică legumele și fructele nu mai conțin nutrienții necesari pentru a ne oferi nevoia zilnică in aportul de vitamine, oligo-elemente, minerale, etc necesare procesului de hrănire și menținere a arderii corecte și fiziologice la nivel celular.
De ce?
Simplu! Morcovul pe care îl cumpărăm atât de încrezători din supermarket are cel puțin 4-5 zile de când este cules. Roșia, pe lângă toate substanțele cu care este stropita… a fost culeasă … acum 3 zile, banana când a fost culeasa? când era verde, deci când încă nu își făcuse stocul total de substanțe și vitamine, iar cartoful??? mmmm , toamna trecută.
Deci, cam ce și câte substanțe nutritive conțin toate legumele și fructele din supermarket? nu știm.
Sa atingem subiectul piața? “cumpăr, dom’ne de la țărani”
Dacă am sti noi cu ce și cât le stropesc ei, necontrolați de nimeni, doar de dragul banului și al primului in piață cu trufandaua.
Ce știm este ca nicicând omenirea nu a fost mai bolnava și mai dementa ca in perioada asta. Greșit? uita-te in jur. Iti răspunzi instantaneu.
Pentru ca nu mai suntem ce eram, pentru ca nu mai mâncam ce mâncam, avem nevoie de suplimente. Și nu oricare, ci unele de buna calitate, din surse și materie prima de calitate și, cel mai important, cu un preț care le reflecta pe cele doua conform zicalei : “dai un ban, dar stai in fata”.
Pentru că in acest articol am concluzionat ca Inflamația Cronica este baza bolilor degenerative, ce soluții avem pentru a “opri focul din interiorul nostru), in acest articol voi scrie despre rolul și rostul suplimentării dietei cu Omega3. Și nu oricare, ci fix cel pe care familia mea toată îl consuma, BalanceOil Zinzino.
Cu sau fără .... ulei de pește? 2

Am putea vorbi despre rolul multiplu sau, și mai corect, rolul vital pe care îl are aportul de Omega3 in viața noastră.
Ca și consumator constant,zilnic, de 11 luni de Omega3 as putea să scriu despre multe.
Având in vedere că sunt implicată și intr-o mișcare de constientizare a ceea ce mâncam, pot spune fără reținere: suntem ceea ce mâncăm.
In evenimentul online săptămânal, gratuit, pe care îl fac de 10 săptămâni, fix despre ce mâncăm, ce surse bio sau sigure de hrană avem, dar și ce suplimente de calitate avem in viețile noastre.

Cu sau fără .... ulei de pește? 3
De ce? Pentru că sănătatea nu este ceea ce se vede, ci ceea ce se simte, iar asta înseamnă calitatea vieții: să te trezești dimineața odihnit, să iubești viața și sa găsești resurse să ieși din probleme.
Orice altceva este boală: fizică, emoțională, spirituală.
Omega3 sau Acidul Eicosapentaenoic și docosahexaenoic sau, și mai cunoscuti: EPA ȘI DHA sunt acizi grași polisaturați cu catenă lungă, care au ca proveniență peștele marin, dar nu orice peste, ci in special peștele de apa marină din zonele reci. De ce? Sursa nu este peștele ci algele care cresc in astfel de ape reci. Nu peștele produce Omega3, ci algele, iar peștii aceștia se hrănesc cu alge astfel găsim stocat in fibra lui Omega3. Prin presarea la rece a fibrei acestor pești poți extrage Omega3.
Exista inclusiv produse vegane cu Omega3 extrase din aceste alge.
Trăim intr-o epocă in care inflamația cronică este baza tuturor bolilor degenerative. Cauza? alimentația, stresul, medicația, apa, aerul … cam tot ce ne înconjoara. Aportul zilnic in alimentație de Omega6- pro-inflamație este cu muuult peste cât pot procesa filtrele corpului nostru. Omega6 in exces și stresul oxidativ crează inflamația cronică.
După 11 luni de când sunt in legătura cu Dr Paul Clayton, după 9 luni in care peste 300 de persoane din România au făcut teste de sânge pe care le-au trimis la laborator in Norvegia, pot spune că inflamația cronică a romanilor este uriașă. Și asta se regăsește in starea de sănătate a individului, in numărul mare de persoane care suferă de depresie, de numărul alarmant de alergici, de numărul persoanelor cu boli auto-imune, in numarul cardiacilor… dar mai ales in numărul clinicilor private care au apărut in ultimii 10 ani, semn că cererea a generat oferta… trist, da, dar foarte adevărat.
Nu consumăm Omega3! De aceea este vital pentru sănătatea noastră și a copiilor să avem aport zilnic de Omega3, dar mai ales de a reduce consumul excesiv de Omega6.
Ce este Omega6 și in ce îl găsim?
Îl găsim in semi-preparate, in fast-food, junk-food… inclusiv in croisantele delicioase pe care le mâncăm… unii zilnic.
Omega6 sunt acizii polinesaturați. Omega6 consumat in cantitati mici nu este nociv, doar că in alimentația modernă este in exces. El devine dusmanul care conduce la inflamația silențioasă cronică.
Un alt tip de Omega benefic este Omega9 – toate uleiurile presate la rece, nucile( caju, macadamia, nuca romanescă, braziliană) alunele, toate acestea consumate crude sunt sursă de Omega9.
De menționat faptul că grăsimile sunt vitale și benefice, consumate constant și in cantitati moderate devin medicamentul corpului nostru.
Celula noastră are membrană lipidică ce are nevoie de acizi grași de calitate.
Îmi place să spun așa: mănânci gunoi? asta se reflectă in toată starea generală a ta.
Ne-am îndepărtat prea mult de la ceea ce înseamnă a ne hrăni, in schimb am ajuns in aceasta epocă modernă in a ne umple “mațurile”… cu orice doar de dragul gustului. Am ajuns sclavii papilelor gustative dar mai ales sclavii big-food.
Beneficiile aportului de Omega3 sunt
-anti-inflamatorii, reduce stresul oxidativ la nivel celular / pro-anti inflamatorii cytokine
-imuno-modelatoare
-sistem cardio-vascular, colesterol- trigliceridele, vase de sânge, tensiune arterială și vasculara,
-bolile coronariene
-artrite și poli-artrite reumatoide
-dezvoltare neuronală la copii și menținerea sistemului neuronal la adulti
-este un anti-coagulant natural
(de aceea persoanele care au in medicație anti-coagulant nu pot lua cantitati mari de Omega3 iar unii deloc)
-astm
-probleme de inflamatie intestinală
Având in vedere că celula noastră are un înveliș lipidic( grăsime) consumul de Omega3 face ca această membrană celulară să devină fluidă, adică să aibă o funcție corectă de a permite transferul în celulă și în afara celulei atât a reziduurilor din celulă ( toxine cum le suntem noi) să fie scoase dar și a nutrientilor să pătrundă in spațiul celular.
Altfel celula este rigidă și inflamată iar acest proces in & out este minim sau deloc.
Cu siguranța îți pui întrebarea: de unde știu eu ca am nevoie?!?….
Simplu! cum te trezești dimineața? câta pofta de viața ai? ai alergii? probleme cu digestia și intestinele? Cum stai cu rezultatele analizelor? și … ce mănânci ?
Iar pentru o viața sănătoasă, toți trebuie să aducem in alimentația zilnică suplimente cu Omega3.
(repet excepția – persoanele care iau deja anti-coagulant, e musai să fie consultate și coordonate medical)
Asa cum mi-a răspuns dr Paul Clayton in interviuri, dar și in cele 3 zile pe care le-a petrecut in București, efectele clare apar la 120 de zile de la începerea suplimentării dietei cu Omega3 și ar trebui luat zilnic. Atenție : aportul se face calculat in funcție de numărul de kilograme al fiecărui individ.
Sursele alimentare de Omega3 sunt peștii grași – somonul sălbatic, macroul, codul , algele, anșoa – un tip de peste magic care are și o cantitate, redusă ce e drept, de Omega7. Omega7 este magia care arde grăsimile din straturile musculare.
Sursă de Omega7 anșoa, semințe sau ulei de cânepă.
Dar cum scriam mai sus, nu peștele produce Omega3 ci algele. Peștii se hrănesc cu alge și in fibra lor se stochează Omega3.
BalanceOil de la Zinzino conține Omega3, omega7, Omega9, vitamina D3 naturală și polifenoli.

Este adevărat ca suplimentele cu Omega3 se extrag din mai multe surse și asta depinde de la brand la brand. Sunt unele branduri care extrag Omega3 din ficat de cod, fiind foarte gras, este plin de Omega3. Numai că ficatul este “uzina de detox” a organismelor, ceea ce înseamnă că in el se găsesc și alte …lucruri care nu ar trebui să ajungă in corpul nostru.
De aceea sursa cea mai bună este peștele , mai multe tipuri de pești de apa rece și algele – pentru persoanele vegane exista produse cu Omega3 extras exclusiv din alge. Zinzino are varianta BalanceOil Vegan:

Cu sau fără .... ulei de pește? 4

Dar nu este suficient, să știi. Uleiul de pește oxidează atât după deschiderea sticlei cât mai ales când pătrunde in corp la temperatura corporală de peste 35 de grade.
De aceea, studiind acest lucru, am înțeles de ce la produsul pe care noi îl luăm acum exista in compoziție polifenolii.
Polifenolii sunt acei “conservanți” naturali care au un dublu rol: unul de a conserva uleiul de peste și al doilea de a proteja celula noastră.
Polifenolii se extrag din uleiul de măsline culese devreme și presate la rece. O alta sursa de polifenoli sunt broccoli, coaja de măr și orice înveliș/ coajă al fructelor.
In aportul de suplimente, in anii trecuți, am încercat alte surse de Omega3, fără polifenoli … la care copilul făcea reacție imediat….
Cel pe care noi îl consumam este din mai multe tipuri de pești, inclusiv anșoa, omega9, polifenoli si, foarte important, vitamina D3 naturală.
Ce am învățat? Prețul produsului îți garantează calitatea produsului. Materia primă din care se fac suplimentele nu
este ieftină. De aceea, atunci când mi se recomandă un supliment, mă uit la preț: preț mic? materie primă îndoielnică. Preț mare- materie primă de calitate.
Dacă se vede??? Nu. Se simte. Iar sănătatea se menține. Odată pierdută… nu numai că durează să o recâștigi, dar costă îngrozitor … și cam știu ce spun.
Dacă vă doriți o alimentație antiinflamatorie să știți că dieta mediteraneană este soluția- citez pe dr Paul Clayton.
Nu uitați, nu doar mâncarea naturală sau bio și suplimentele de calitate sunt importante. Ci mișcarea fizică- sportul are un rol magic atât in sănătate cât și in starea de bine… și încă ceva: gândiți si simțiți sănătos. Asta nu costă nimic iar beneficiile sunt maxime.
Să vă meargă bine!

«

»

2 COMMENTS

  • Dumitrache Alina

    Buna seara!!!Cu scuzele de rigoare,am achiziționat BalanceOil ,însă nu gasesc scrisă doza cu certitudine pentru copiii mici,se aplica aceeași formula 0,15 x cu nr de kilograme (ex fetița are 10 kg ,ii dau 1,5 ml?Multumesc !!!

    • Cretu Ani
      AUTHOR

      buna
      se înmulțește nr de kg cu 0,15
      va rezulta doza zilnică

what do you think?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Instagram did not return a 200.